Los bericht bekijken
Oud 23 september 2006, 17:00   #172
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ja maar waarom moeten zij dan wel jouw (atheïstische) normen en waarden respecteren?
U mag er ons rustig van proberen te overtuigen dat Allah wel degelijk bestaat en dat wij fout zijn. U mag mij rustig 'goddeloos' noemen en er het uwe van denken. Voor mijn part publiceert u boeken zat waarin u uw mening over atheisme kwijt kan.

In tegenstelling tot nogal wat moslims kunnen wij immers best kritiek verdragen of een discussie aangaan. Bij moslims stikt het echter van de dogma's waar je geen kritiek op mag geven zonder risico op agressie te lopen.

De koran is een eeuwenoud boek waarvan de relevantie de dag van vandaag zeer twijfelachtig is en dat wetenschappelijk geen enkele basis heeft.

Als Mohammed al ooit heeft bestaan is de kans dat hij een 'profeet' was quasi nul. De dag van vandaag zou men die man in een gesticht opsluiten wegens last hebbend van waanideeën en compleet gaga.

Ga uw gang om mij ervan te overtuigen dat Allah wel degelijk bestaat.

Behoorlijk zwakke god als hij na bijna 1500 jaar er nog steeds niet in geslaagd is om de meerderheid van de mensen van zijn bestaan te overtuigen. Waarom heeft een 'God' eigenlijk mensen nodig om zijn geloof te verspreiden? Is hij dan toch niet zo almachtig? Want blijkbaar kan hij het niet op eigen kracht.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden