Los bericht bekijken
Oud 23 september 2006, 21:43   #5
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over de islam wel maar over moslims niet. Elst beschouwt de arabieren bv als de eerste slachtoffers van de islam.
En u denkt dat moslims is die nuance maken? met die uitspraak kan je alles goedpraten.

Als je zelf 10 x hardere uitspraken doet over de islam en zelf veel meer in extreem-rechtse kringen vertoeft( ja toch veel meer in die kringen dan uiterst-linkse ) dan FDW dan ben je hopeloos hypocriet als je FDW dan daarvoor wil brandmerken met welke predikaat ook. Het is alsof iemand van de bende van nijvel tegen een kruimeldief zegt dat hij crimineel is.

Als FDW een racist is dan is Elst een tiendubbele racist. Als hij dan toch naar politiek correcte maatstaven wil meten dan moet hij het doortrekken naar zichzelf. Ik heb het gevoel dat Dhr Elst door het kappen op het VB zijn eigen zieltje wil witwassen. Maar mocht hij ooit aan politiek doen.
Dan was hij al lang zijn burgerrechten kwijt in dit land. Dan had men helemaal geen francophone rechter nodig.

De realiteit is dat het VB de enige geloofwaardige en rechtlijnige vlaams-nationale partij is dien ons rest. Van Cleemput is duidelijk een persoon die enkel en alleen handelt uit rancune. Hij kan misschien net als Dewever columnist worden in de morgen. Daar is er vraag naar zulke mensen.

het vreemde is dat een Van cleemput nu steun zoek bij extreem-linkse blokkwatcher alla Spruyt. Uiteraard een overtuigde flamingant.

Weet je wie de vlaamse beweging schade berrokend dat zijn opportunisten alla Van Cleemput. Die omwille van een gemiste parlementszetel zich in het gezelschap begeeft van de belgische en extreem-linkse haatzaaiers.
Als Mr Van Cleemput zijn idee van een correcte partij de n-va is...

Dan ben ik maar AL TE BLIJ dat dhr Van Cleemput zijn niet gekregen heeft.

Stel je voor dat ze evenveel woordbreuk en kontdraaierij zouden toepassen.
Dat ze beloven om nooit in een regering te stappen als B-H-V en dan als het zover is zelfs niet dreigen met uit de regering te stappen.
Dat ze beloven nooit met de sossen te regeren en het eerste wat ze doen is
juist ja met die sossen regeren.
Dat ze de dotatie van de prins op VLAAMSE handelsreizen goedkeuren.
Dat ze vrolijk op bezoek gaan op het koningshuis.
Dat ze in het geheim beginselverkalringen tekenen met de anti-vlaamse VLD.
Dat ze een kartel vormen met een partij die de transfers als onaanraakbaar beschouwen.
Dat ze lijstverbinding met BUB en Groen verkiezen boven de blokkeringsmeerderheid in het brusselse gewest.
Dat ze vrolijk achter een B-plusser gaan staan in Antwerpen die de voortrekker was van het front van het unionistsiche federalisme.
etc

Mischien kan van Cleemput nog een allinatie vormen met de BBET'ers en zo het gevaar FDW neutraliseren. het ironische is dat hij nu zelfs mensen die omwille van hun racisme uit het VB gezet zijn als aanhangers heeft.
Het enige wat het vebrindt is dat ze om één of andere reden uit het VB gezet zijn. Dhr van Cleemput zijn verhaal is wel eventjes anders dan hij het zelf schetst. Ik heb vroeger nog met hem gemaild en heb zelfs voor hem gestemd.

Hij is totaal vernanderd toen hij naast de zetel greep in 2003. Ik weet niet waarom. Maar het is zo. Ik kan geloven dat men hem dat belooft heeft.

Wat ik overigens ook geschif vindt is dat FDW in al die jaren enkel gematigder geworden is. De FDW van 1993 moets ik niet de FDW van vandaag is als oude wijn enkel beter geworden.

Nationalisten die trouwens enkel tegen radicaal tegen verfransing zijn en niet radicaal tegen andere vormen van vervreemding zijn in mijn ogen geen nationalisten.

Zonder het VB was ik nooit vlaams-nationalist geworden.
VU-ID een zieltogend clubje dat zich nog met alles behalve radicaal-vlaams-nationalisme bezig hield. het zou allicht nog bestaan mocht het VB er niet zijn!
Wel dat straalde enkel zwakte en lafheid uit. Het VB daarentegen is aan een onstuitbare opmars bezig. getuige van de paniek van het belgsiche establishment zijn de politiek processen, de breedspectrum wetten, de intimidatie, de broodroof, de politieke concerten.

Het VB is misschien niet de volmaakte trein , maar hij gaat wel vooruit en zit op het juiste spoor. Liever dat dan een wagonnteje van een trein waarvan de locomotief een belgische motor en bestemming heeft.

Ik zou respect hebben voor dhr van Cleemput mocht hij zich even hard inzetten voor de n-va als FDW voor het VB. Mocht hij proberen Bourgois en Dewever wat geloofwaardiger te doen ageren. Maar neen het is zoveel makkelijker om je gal te spuwen vanuit griekenland ( een echte vlaams-nationalist , anderne moet het werk doen) en een aardige cent bij te verdienen door te kappen op een partij die wel elke dag opnieuw in de vuurlinie staat.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden