Discussie: Pesten op school
Los bericht bekijken
Oud 15 september 2003, 14:08   #18
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Staan we in de rij voor de kassa, moet een jongetje toch persé met zijn winkelkarretje telkens tegen de benen van mijn grootmoeder doen botsen zeker ? Ik vraag hem om daarmee te stoppen aangezien mijn grootmoeder een probleem aan haar benen had. Hij grijnst en knalt het karretje nog eens extra hard tegen mijn grootmoeder aan. Ik begin die kleine streng aan te spreken, komt ineens zijn moeder tussen: of ik wilde ophouden haar zoontje geestelijk te mishandelen ! Ik zeg: "hij knalt wel dat karretje tegen mijn grootmoeder aan en u ziet dat hij haar pijn doet zonder hem te corrigeren ?"; waarop ze verontwaardigt fulmineert: "mijn zoon krijgt een vrije opvoeding en is net in zijn onderzoekende fase !".
Waarop mijn moeder plotseling een oorvijg aan die jongen geeft en rustig antwoordt: "Mijn moeder geeft mij ook een vrije opvoeding en ik zit ook in de onderzoekende fase. Nietwaar moeke ?" Mijn grootmoeder kon alleen maar schaapachtig knikken.
Applaus van alle andere mensen in de winkel die het gezien hadden. Mevrouw is vertrokken zonder boodschappen en mèt bleitende zoon.

Euh, dit is in licht gewijzigde vorm ook een sketch van Luc Wyns in zijn serie over grootstadslegendes.
Ik weet dat Wyns daar een sketch over heeft gemaakt, maar helaas is mijn verhaal maar al te echt gebeurt (en door die stomme Wyns willen niet veel mensen aannemen dat het echt is gebeurt). Het is ook niet de enige keer dat ik soortgelijke situaties heb aangetroffen. Ik durf gerust mijn bek open te trekken naar kinderen die zich in het openbaar duidelijk misdragen. Wat me dus niet populair maakt bij de vrienden van mijn broers (en hun kinderen).
Ik heb een hekel aan pesten, en vlieg erin als ik het zie gebeuren. Een gepest kind heeft een bondgenoot nodig en een pestend kind een uit het niets opduikende helleveeg die hem/haar luidop aanpakt. Waar ik kom wordt niet gepest. Mijn neefjes en nichtjes weten dat, de kinderen bij wie ik in een jeugdorkest zat wisten dat, maar ik zal zelf ook niemand pesten. Ik behandel ieder persoon, en zeker ieder kind, die ik persoonlijk tegenkom met respect en verwacht van hen dat zij dat ook doen. Kinderen hebben dat altijd zeer snel door. Ik ben naar het schijnt een populaire tante.