Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
Ok, wat is er veranderd voor vrouwen na de de invasie van Afghanistan? Vrouwen moeten nog steeds een burqa dragen enz...
|
Wat zou er veranderd zijn moest de taliban nog aan de macht zijn?(uw wens blijkbaar)
Kan u zich eigenlijk inbeelden hoe het moet geweest zijn als vrouw in Afghanistan te leven onder de taliban? Straf toch dat ik dat als man wél kan, en u als moslima blijkbaar niet(aangezien u dit regime verdedigd).
Ik ga niet beweren dat u vóór onderdrukking van de vrouw bent...maar je kan niet a)de taliban verdedigen, en b) tegen vrouwonderdrukking zijn.
The two just don't mix!
Na de inval:
-Vrouwen MOETEN geen burka meer dragen, maar ze doen dit nog steeds omwille van de veiligheid. Idd, de mannen aldaar zijn zó doordrongen van de vrouwenhaat, dat dit ff tijd nodig heeft. Ik had ook niet verwacht dat die vrouwen vanaf dag 1 hun burka zouden afdoen hoor.
-Scholing voor meisjes was onder de taliban verboden. Wel, er zijn nu meisjesscholen geopend sinds de val van de taliban. Sommige van die scholen hebben het wel moeilijk om open te blijven omdat er af en toe leraren worden vermoord. Dus méér militairen voor Afghanistan is dringend nodig.
-In't algemeen zijn de rechten van de vrouw aldaar verbeterd. Nu enkel deze zien te bestendigen.(wat idd niet makkelijk is, gezien de aanhang die de taliban nog steeds geniet onder......jawel, mannen

)
-Men mag terug muziek beluisteren, film kijken,....enz.
-....
Citaat:
Wil je onderontwikkelde mensen met bommen gaan ontwikkelen ofzo? Dat was duidelijk al niet DE oplossing eh? Hoeveel vrouwen EN kinderen zijn er wel niet omgekomen door die oorlog? "Yeah right" dat het allemaal in hun belang was.
|
Het feit dat de taliban dit regime heeft geïnstaleerd zegt toch genoeg! Dit oplossen met een theekransje lijkt me dan ook onmogelijk.
Bovendien hebben ze Al Qaida gehuisvest(wat de aanleiding was voor de inval)
Ik blijf erbij....die oorlog was nodig om die taliban-idioten te verdrijven. Mijn enige kritiek aan de inval is dat men nu met véél te weinig militairen daar aanwezig is om evt. opstandelingen te vernietigen. oa. de NL'ders leveren hun bijdrage. Maar de rest van europa zie je daar quasi niet

.
Oh ja, er lopen daar ook nog wat belgen rond om de tarmac in Kaboel schoon te vegen...maar échte gevechtstroepen leveren? hoo maar

. Nee, gretig zoals ze zijn om troepen naar Libannon te sturen, zouden ze deze gretigheid beter aan de dag leggen als het gaat om troepen voor Afghanistan....Veel belangrijker.