Los bericht bekijken
Oud 15 september 2003, 14:52   #55
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
)Sabra en Shatila, Deir Yassin, Kana en Jenin: duizenden onschuldige burgers geslacht onder goedkeuring van Sharon.
Akkoord, daarom heb ik ook liever dat SIrael een andere premier zou hebben. "Onder goedkeuring" is wel overdreven, Sharon heeft de falangisten niet tegengehouden, maar had wel moeten weten tot welke gevolgen dat zou leiden

Citaat:
Moorden van mensen zonder proces en meestal mensen die de pech hebben familie van..te zijn.
Pech hebben familie van te zijn? Ja, en ze hebben hem nog proberen tegen te houden zeker, laat me niet lachen. Doet me denken aan die BBC-reportage waar de zussen van een zelfmoordactivist trots vertelden dat ze in het spoor van hun broer wilden treden, om zo als martelaar erkend te worden. Die familie leed trouwens niet onder de Israelische agressie, ze gaven het zelfs toe, maar zeiden dat ze dit deden omdat Allah het wou

Citaat:
Dagelijks invasie in Palestijnse gebieden
Hebt u al eens afgevraagd waarom?

Citaat:
De wereld bedriegen en geen informatie willen geven over hun nucleaire arsenaal. Pittig detail, Israel is enigste land dat dergelijke wapens bezit in Midden Oosten.
Ik zal u nog een pittig "detail" geven: Israel is het enigste land in het Midden-Oosten dat niet zo fanatiek is om ze te gebruiken, Iran heeft ze trouwens wel, en Israel heeft het recht zich te verdedigen, ten slotte heeft ieder Arabisch land de oorlog verklaart aan Israel en niet omgekeerd

Citaat:
Tsjien toch, waar zouden die chemische tonnen toch plots liggen?
Amerikanen zijn daar nu aanwezig met 200.000man en vinden geen millilitertje chemische stuff. Bizar..

Het is vooral bizar dat Israel die nooit zal gebruiken en geen verleden heefgt zoals Irak. Wie werd er door wie aangevallen? Juist, Israel door Irak, nog zon' pittig "detail"

Citaat:
Dat zijn de 2 punten waar Arafat nooit zich zigzag zal opstellen. Net daarom is hij de held van de Palestijnen en geniet hij respect van de bevrijdingsorganisaties.
Net daarom betekent hij de ondergang van de Palestijnen. Eens terrorist, altijd terrorist, Arafat doet geen elke moeite om vrede te willen

Citaat:
Ze gaan nooit vrede kennen totdat er op papier zwart/wit opstaat "ALLE verdreven Palestijnen mogen terugkeren naar hun verwoeste huizen" en "ALLE nederzettingen worden ontmanteld en de kolonisten moeten maar verhuizen naar Israel".
Hier moet m'n dan niet afkomen met "onrealistisch" of "dat betekent het einde van Israel" of van die soort shit.
Dat is niet de essentie. The clue is dat de mensen die weggejaagd z'n zo is zo en zonder pardon terug mogen keren. En dat die fundamentalistische kolonisten ophoepelen EN hun privémilities ontmantelen EN hun wapen inleveren.
Leg me eens uit hoe Israel dat in hemelsnaam moet doen , wanneer Israel nog maar over vrede spreekt en bereid toegevingen is te doen, die positieve initiatieven beantwoordt worden door Hamas met een "njet", gevolgd door een bomaanslag. Hetzelfde met de oprichting van een Palestijnse staat: Amerika en Israel zijn voor een Palestijnse staat: Hamas antwoord: bomaanslagen. Het is altijd Hamas geweest dat ervoor gezorgds heeft dat de vredesbesprekingen abrupt tot een einde kwamen.
Seba is offline   Met citaat antwoorden