Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Geachte mensen van VOEM vzw,
Jullie vzw organiseert vanavond om 18.30 uur een debat met de steun van DIA n.a.v. de verkiezingen van 8 oktober. Dit debat wordt specifiek georganiseerd voor vrouwelijke geïnteresseerden, er zullen dan ook enkel vrouwen worden toegelaten. Daarom vroegen de organisatoren ook uitdrukkelijk om vrouwelijke politici. Een debat onder vrouwelijke politici kan best leuk en interessant zijn, maar het feit dat mannen bij het publiek geweerd worden, doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
Is het niet de taak van VOEM en DIA om te zorgen voor integratie en te zorgen dat allochtonen zich aanpassen aan onze normen en waarden?
Is emancipatie niet het streven naar gelijkgerechtigdheid, zelfstandigheid en gelijke rechten?
Moeten Antwerpse politici aanvaarden dat, als ze voor een allochtoon publiek hun standpunten komen uiteenzetten, ze dat altijd twee keer moeten doen: één keer voor de mannen en één keer voor de vrouwen?
Is de invloed van de radicale islam in Antwerpen nu al zo groot dat islamitische gewoonten hier zonder meer worden overgenomen?
Ik weiger mee te gaan in de logica van de radicale islam die vrouwen als tweederangsburgers behandelt.
bron webstek anke VDM
Ik vind dat ze meer dan gelijk heeft. het begint met zulke zaken ..; maar waar eindigt het? gescheiden zwemmen, gescheiden debatteren etc...
|
100 % gelijk, maar wil dat nu zeggen dat ze niet gaat ?
ze MOET dat godverdomme daar aan die vrouwen gaan zeggen !!!
wat een gemiste kans...
(als ze bang is in haar ééntje, dat ze dan Alexandra Colen meeneemt hé)