Discussie: Nultolerantie
Los bericht bekijken
Oud 24 september 2006, 09:09   #20
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Prachtig, dan kunt ge ons uw bevindingen meedelen.

Niet iedereen heeft natuurlijk uw talenten, sommigen moeten het met minder doen.
In dat geval kan het helpen uw standpunt te verduidelijken of een cursus begrijpend lezen te volgen.

Of het antwoord bevalt u niet, of ook zij 'lezen wat er niet staat”.
Misschien kunt ge eens de fout bij uzelf gaan zoeken ?

Als je niet begrijpt wat mijn vraag precies is na deze post (zie onder), dan heb je toch wel een probleem.

Citaat:
voor je een kruimeldief kunt arresteren moet je eerst weten wie het is.

Ik denk dat het VB duidelijk is in zijn standpunt: de vormen van kleine criminaliteit die nu niet standaard meer worden behandeld, moeten behandeld worden. Op zich een lovenswaardig idee. Er moet daarom niet meteen met celstraffen worden gegooid, er zijn ook alternatieven.

Laten we de voorbeelden nemen van de fietsendiefstal en licht vandalisme met onbekende dader.
Zeer vervelend als het je overkomt. Maar hoe gaat het VB dit concreet aanpakken? Welke maatregelen stellen ze voor om daders van fietsendiefstallen en licht vandalisme op een betaalbare manier op te sporen? Hebben ze studies uitgevoerd naar de vereiste middelen om dit waar te maken, hoeveel dat moet kosten, en wat zijn hun voorstellen om aan deze middelen te komen?

Hoeveel gevangenissen moeten er bij komen en waar zal dit geld vandaan komen?
Welke concrete veranderingen stellen ze voor in de bijzondere jeugdzorg?

Dat soort dingen, dat interesseert me.

Hoe je " ik zeg gewoon dat snelheidsovertredingen niet opgevolgd worden als de overtreder niet op heterdaad betrapt werd" interpreteert als "ge beseft dus zelf dat controle en sanctioneren van misdrijven nodig is om er iets aan te doen" is mij een raadsel.

Ik vind het echt spijtig Bobke dat er met u nooit een normaal gesprek gevoerd kan worden. Op een eenvoudige vraag moet al meteen kinderachtig en ambetant gereageerd worden. Heb je dan echt zo'n haat tegenover mensen die er anders over denken dan jij dat je zo moet reageren? Er wordt hier al genoeg onnozel gedaan langs alle kanten, is het nu echt nie mogelijk om voor één keertje normaal te reageren?
Speutig, vrjid speutig.