Citaat:
Indien de primaire doelstelling van Bush was geweest de Irakezen te bevrijden van een dictator en massamoordenaar, zou ik zelfs de secundaire belangen kunnen aanvaarden.
Nog voor diens aantreden als president wist men echter al dat er oorlog zou komen. En ook waarom! Niet omdat Bush zich veel gelegen laat aan het lot van een getormenteerde bevolkingsgroep maar des te meer terwille van zijn eigen belangen en machtswellust. Olie, wapenhandel en dus macht. Veel macht! Macht die van hem zelfs de president van Amerika hielp maken!
|
DIKKE,DIKKE zever! Denk je echt dat Bush die olie en het "geld" één reet kan schelen? Heb jij er énig besef van hoeveel deze oorlog kost? Waarom vraagt Bush nog meer geld aan het Congres, als hij toch op geld uit is? Waarom blijft hij er dan nog? Waarom de moeite doen om een regering te installeren? Het valt mij ook op dat jullie nogal gauw de geschiedenis vergeten. Genocide, gifgasaanvallen, maar ook verboden wapens, weigeren van VN-inspecteurs, aanval en constante bedreiging op Israel, broeihaard voor terroristen, etc. etc.
Citaat:
De economische aanvaard ik.
De humane lijken me onduidelijk
|
OK, geef me eens een argument: waarom een oorlog beginnen die triljarden dollars kost (letterlijk), alleen maar om daar geld te verdienen met de heropbouw. Geloog jij echt nog in sprookjes?
Citaat:
'Presenting your case'
'Het probleem "catchy" voorstellen"
Wat een woordenkramerij om toch maar niet te moeten zeggen: liegen.
|
Ik stel al langer vast dat als het om internationale politiek gaat, linkse jongens argumenteren op basis van sferen, algemeen aangenome zaken, zeg maar trends. De laatste trend is dat Bush de wereld wil veroveren en duidelijk de oorlog om geld en olie is begonnen. Hier is nog zo'n voorbeeldje: Bush en Blair hebben gelogen. Kan u i.p.v. die trend blijven te herhalen, ook eens een concreet voorbeeld geven, dat zal al heel wat moeilijker zijn hé
Citaat:
Ik verkies echter in die molen niet mee te draaien. Nooit meer oorlog (wat kan er niet bereikt worden via gelijkaardige investeringen in diplomatieke oplossingen?) en het omsmeden van zwaarden tot ploegscharen (reconversie van de oorlogsmachinerie, nietwaar?) leek me een prachtig ethisch hoogstaand streefdoel
|
U lijkt dus wel gewonnen voor het VN-embargo, een diplomatieke oplossing met een prachtig ethisch hoogstaand streefdoel?