Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
De meeste mensen die nu klagen, zijn daar pas gaan wonen toen die vlieghaven er reeds lang was. Al wie zich in die situatie bevindt heeft geen recht van klagen en hoeft enkel naar zichzelf te kijken als hij een schuldige zoekt. Het is een beetje zoals van die mensen die naast een discotheek een huis bouwen om dan te klagen dat die discotheek voor (geluids)overlast zorgt en moet verdwijnen.
|
Zou kunnen, maar misschien was de overlast toen nog minder. In ieder geval woonden er toch altijd al mensen heel dicht in de buurt. En dat er zoveel mensen bij zijn gekomen, is vooral de schuld van de slechte (onbestaande) ruimtelijke ordening van vroeger. Er hadden daar nooit mensen mogen komen wonen. Da's natuurlijk achteraf praten, en massale onteigening is niet erg realistisch, dus misschien is het verstandiger om de druk op de luchthaven te verminderen door een tweede luchthaven bij te bouwen.
|
Ik denk dat dat bullshit is. Vliegtuigen van vroeger maakten veel meer lawaai dan de huidige motoren en vroeger waren er geen richtlijnen inzake verbruik en decibels, zodat de piloten net onder de red zone van hun motoren opstegen (of zelfs net in de red zone, zoals ik soms voorheb).
Een tweede luchthaven is echter inderdaad een zeer elegante oplossing. Ik kan me echter wel voorstellen dat Guy moest wachten tot Agalev er niet meer bijzat om dat te kunnen voorleggen.
|
Heb dat tot heden toch nog niet in die context gehoord. Effen wat in de pers zoal verscheen :
"Verhofstadt lanceerde het voorstel bij de opening van de Jaarbeurs van Gent. Hij wil met een reeks investeringen in grote infrastructuurwerken de werkgelegenheid aanzwengelen"
Hij wil zowaar bouwen om te bouwen ( jobs) en over enkele jaren een lege luchthaven nalaten ( meer dan capaciteit genoeg op dit moment voor de volgende jaren)