Hetgeen mij het meeste stoort is dat al die terminator toestanden ginder in Israel hier ter plekke voor onrust zorgen!
Er zijn 500.000 palestijnen gevlucht uit het israelisch gebied.
Er zijn 500.000 arabische joden gevlucht naar israel uit arabisch gebied.
Het 'huidige' zogenaamd palestijns gebied behoort tot Jordanië.
Jordanië heeft zijn eigen burgers in kampen opgesloten? ze in elk geval geen kans gegeven om in de jordaanse maatschappij te integreren (of ze wilden niet, we moeten met twee woorden spreken tegenwoordig).
Nu willen al de nazaten van de ooit gevluchte palestijnen terug(5.000.000) naar het HUIS? van die 500.000 ! dat wordt lastig denk ik! Het was trouwens niet "hun" grond, maar die van een aantal Turkse (= geloofsgenoten!!) grootgrondbezitters die het land aan een aantal zionisten verkocht hebben.
Kortom, het was niet bijster slim van de Engelsen om zogezegd een staat aan de joden te geven.
Atatürk heeft al de Grieken terug naar Griekenland laten sturen en vice versa. Dat moet voor die mensen ook niet leuk geweest zijn.
Horen we daar nog van?
Er zijn voldoende gedwongen volksverhuizingen geweest in de geschiedenis.
De palestijnen worden gewoon door de arabische wereld gebruikt als pionnetjes en schaamlapje om aan hun religieuze behoeftes te voldoen (..en vervolg de Joden tot achter elke boom en elke steen...)
Net zogoed als dat de Joden Israel democratisch noemen, terwijl het natuurlijk helemaal geen democratisch land is, maar een theocratisch land!
Zoals heel velen ben ik die zever over die paar honderdende vierkante kilometer kotsbeu aan het worden.
En ZEKER het feit dat de moslims hier te lande dit probleem nog eens dik in de verf gaan zetten om hun "discriminatie" te benadrukken!
dat ze met hun semitisch "ik word vervolgd"-complex allemaal eens ergens anders gaan spelen zeg!