Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Nultolerantie houdt in dat misdrijven die wél vastgesteld werden ook gesanctioneerd worden.
|
het VB-programma denkt daar anders over:
Citaat:
Om onze steden weer veilig te maken is een beleid van nultolerantie dus essentieel. Dat betekent dat de samenleving onmiddellijk en altijd optreedt tegen elke vorm van criminaliteit
|
Citaat:
Als je schrijft dat men ‘s nachts aan 90 door uw straat scheurt zonder dat de politie er iets aan doet besluit ik eruit dat ge wel degelijk beseft dat “controle en sanctioneren van misdrijven nodig is om er iets aan te doen".
Mij is het een raadsel dat ge dat niet zelf inziet.
|
Jij stelt dat de SP.a weet hoe nultolerantie moet bij snelheidsovertredingen.
Terwijl de aanpak van snelheidsovertredingen geen vorm is van nultolerantie zoals gedefinieerd door het VB.
Meer valt daaruit niet af te leiden.
Overigens zou een tweede snelheidsdrempel volstaan om mensen trager te doen rijden. Diegene die er nu ligt, aan het einde van de straat, deed zijn werk aanvankelijk erg goed.
De straat is echter eens deels herlegd geweest waardoor de snelheidsdrempel nu lager is komen liggen en er rustig 90 over kan gevlogen worden. Het terug ophogen van die snelheidsdrempel en het aanbrengen van een twee in het begin van de straat zou het probleem verhelpen.
Op zoals in de straat parallel naast de onze. Daar maakt men gebruik van kleine drempels om te 20 meter. Er rijdt daar niemand sneller dan 30, hoewel er 50 mag gereden worden.
In het geval van mijn straat zie ik dus geen nood om controlerend en sanctionerend te werken. Hier is geen enkele vraag naar een flitspaal, die trouwens serieus in de weg zou staan voor fietsers en voetgangers.
Citaat:
Inderdaad spijtig als ge elk antwoord dat niet in uw kraam past als ambetant ervaart.
Op uw vraag heb ik afdoende geantwoord.
|
je hebt niét geantwoord, enkel geluld.
Citaat:
Als ge wilt ontkennen dat het plaatsen van een flitspaal in uw straatje de snelheid zou doen dalen zijn we inderdaad uitgepraat.
|
Er zijn betere oplossingen dan een flitspaal, zoals hierboven beschreven.
De flitspaal zou trouwens ook het probleem van de brommerkes niet aanpakken. 's nachts worden er in onze straat nogal wat wedstrijdjes met de brommer gehouden. Op zich niet zo gevaarlijk, maar die dingen maken enorm veel lawaai. Als ze zo met een stuk of 7 de straat op en af rijden ben je wakker. Ik heb niks tegen nachtelijke wedstrijdjes met de brommer, maar het zou toffer zijn mochten ze dat ergens op een terrein doen waarmee ze geen hele straat wakker houden.
Target is trouwens de verlaagde snelheidsdrempel. Het ziet er inderdaad erg tof uit om daarover te sjeezen.
Maar brommerkes hebben geen nummerplaat, en kunnen niet opgespoord worden via een flitspaal. Het lijkt me ook onnuttig om hier 's nachts continu een patrouille te stationeren. Dat komt op termijn veel duurder uit dan het plaatsen van wat drempels die niet zo aangenaam zijn.
En nu misschien terug naar het onderwerp, want dit is compleet offtopic.