Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
De laatste tijd heb ik mij een beetje buitensporig gedragen, in mijn consumptie-patroon.
Met mijn netto 1O Eurootjes per dag (na huur en energie), ben ik nu al een paar maand bezig beleg te eten op mijn boterhammen, na meer dan vijftien jaar volgens een recept van de grote Catalaanse schrijver Pla geroosterd brood bestreken met look te hebben verorberd. Dat kost mij elke dag 2,5 Euro extra.
Ook nam ik nu regelmatig druiven mee uit de Colruyt of Aldi. Ook dat is voor mij veel te luxueus. En zeker nu ik uitgedreven word naar een duurder appartement, zal ik die overdreven luxe terug moeten laten vallen...
Ik hoop dat het maar over een tijdelijke verslapping ging van mijn streng ende frugaal dieet onder de armoededrempel, veroorzaakt door de stress van de gedwongen verhuis...
|
Indien er een
gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan waarbij gemeenschapsdienstpresteerders recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), dan zou u de kans krijgen zichzelf te bevrijden uit de armoede, tenminste indien u bereid zou zijn een redelijke inspanning te leveren.
In het huidige systeem van passieve uitkeringen blijft u daarentegen ter plaatse trappelen zonder veel toekomstperspectieven.