Los bericht bekijken
Oud 24 november 2002, 12:35   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Citaat:
Jij linkt massa aan negatieve gegevens.
Zozeer dat je ze beslissingsmacht ontzegt (althans toch jouw partij)
Iedereen is tegen, laat dat duidelijk zijn...
Vivant is wél voor!
Ook VLD-Verhofstadt leek het vroeger een waardevolle optie.
Zelfs wanneer zowat iedereen tegen is, dan moet ik samen met nog een paar andere 'einzelgänger' besluiten dat N-VA een ondemocratische totalitaire en autoritaire partij is, waarvan de roergangers liever de touwtjes zelf in handen houden, dan échte democratie voor te staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Het Zwitserse systeem bewijst dat het werkt.
Er moeten bv voldoende handtekeningen verzameld worden.
Er zijn meerdere mechanismen om dwaasheden te voorkomen.
Ik ken het concrete geval niet, maar ik zou toch niet graag contextloss vergelijken.
Daaruit besluit ik dat je liever een schimmig absolutair ongefundeerd dictaat van je partijtop achternaholt, dan een voorbeeld te nemen aan concrete situaties, waar hetgeen ik voorstel lijkt te werken.

Citaat:
maar als ik soms in bepaalde café's zit, moet ik zeggen dat ik dat soort mensen toch niet graag directe beslissingsmacht zou willen geven.
Stop dan maar met pretenderen de verdediger des volks te zijn. Je stelt je elitair op ten opzichte van de bezoeker van het Volkshuis. Je wil enkel zijn stem om eigengereid je politieke gangetje te willen gaan.

Kleur mijn bol,
en stop de inspraak in je hol.

Stem op ons, doe je best
maar 'Maul halten' voor de rest.

Citaat:
Lees maar eens op politicsinfo, stel je voor dat die luyden zo'n petitie opstarten?
Het is niet omdat je op een marginaal forum de dienst uitmaakt, dat je groepering ten opzichte van gans de samenleving even representatief is. Ik ben er héél gerust in wat betreft jouw voorbeeld. Gelukkig maar.

Citaat:
De toon is niet sereen, maar onderwerp van demagogie en typische "onderbuik-logica"...
Je probeert de kern van de zaak te ontwijken door mij demagogie en emotionaliteit in de schoenen te schuiven.
Wees eens een zelfstandig denkende jongeman in plaats van een Bourgeois-lemming, en geef toe dat inzake directe democratie, en het verlenen van het bindend referendumrecht op volksinitatief, jouw partij de bal misslaat.

Citaat:
Hola hola, ik ben radicaler dan de gemiddelde linkse flamingant, dat bedoel ik met witte raaf. Er bestaan echter zeer veel linkse flamingant zoals Maurits Coppieters, Vandenabeelde Werner, Ludo Abicht, Eric Defoort,...

Zelfs spirit zijn linkse flaminganten, dus die veralgemening is wel grof en demagogisch.
Die veralgemening mag je mij dan ook niet in de schoenen schuiven.
Kan je er begrip voor opbrengen, dat ze anderzijds gemakkelijk ingang vindt?

Citaat:
Serieus, zo militant belgicistisch? Hoe kan dat?
Dankbaarheid, loyauteit, trouw aan een gegeven woord.
Is dat dan zo misdadig?

Citaat:
Ook die praat over het democratische België van 1830 en de taalwetten?
Welke partij bezondigt zich al niet eens aan volksmennerij, het verfraaien of verdraaien der feiten, of het bekijken der zaken door een roze bril, om een klein pleidooi pro-domo wat meer kracht en kleur bij te zetten?