Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
allemaal dogmatisme. Waarom zouden wij perse voor sociale woningen moeten zijn ? In een gezond economisch bestel zijn sociale woningen overbodig.
|
Als ik onze premier geloof doet belgië het economisch niet slecht. Daarmee dat ik niet meer in staat ben om een deftige huurwoning te vinden voor een schappelijke prijs...
Citaat:
sociale woningen zijn mijns inziens symptoonbestrijding. structurele maatregelen kunnen ervoor zorgen dat deze mao-woningskes niet nodig zijn.
|
Van dogmatisme gesproken. Sinds wanneer hoort een sociale woning maoïstisch te zijn? Je zegt nu weer zelf dat er structurele maatregelen nodig zijn (waar je net nog zei dat een gezond economisch bestel dat niet nodig heeft). Je kan natuurlijk ook halve maatregelen treffen en weinig geld in het woningbeleid steken, dan krijg je idd uniforme "maoïstische" woningen.
Citaat:
sociale woningen zijn bovendien lelijk en uniform.
|
Nog meer dogmatisme. Met voldoende investeringen zijn sociale woningen dat niet. Maar dan zijn ze spijtig genoeg wel voorbestemd voor mensen met de juiste partijlidkaart
Citaat:
Weg met het kapitalisme dus maar ook weg met het staatskapitalisme.
|
Een deftige analyse van wat jij onder staatskapitalisme verstaat zal ik hier wel niet mogen op hopen zeker
Citaat:
Gelukkig is het staatskapitalisme al lang kapot. nu het kapitalisme nog kapot krijgen. en de armen kunnen op hun twee oortjes slapen.
|
zonder kapitalisme geen tegenstelling rijk/arm, dus ook geen armen meer

(tenzij je de klok wil terugdraaien naar de tijd van de leenheren?)