Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
je hebt daar geen idee van ?
dit is al te gek, Paulus ... en toch maar blijven repliek geven
maar... ik wil je dat wel cadeau doen hoor
wat jij dus precies moet bewijzen dat er een causaal verband zou zijn tussen homogene samenstelling ouders is nadelig voor de opvoeding van kinderen
( kom dus niet af dat ze gepest zouden worden op latere leeftijd opzo ..
dat argument geldt voor andere speciale samenstellingen ook
kom ook niet af dat die kinderen geen 'normale' opvoeding zouden krijgen etc )
lukt je datte ?
|
Neen. Ik kan dat niet bewijzen. Dat valt niet te bewijzen ook, je kunt immers een kind geen twee keer opvoeden.
Maar ik kan wel bewijzen dat wetenschappers het er niet over eens zijn. Er zijn wetenschappers die beweren dat het wel een verschil uitmaakt. bv:
http://www.telesaurus.be/nachtwacht/NW2uitz19.htm
En ik vind dat zolang de wetenschap er niet uit is wat nu het beste is voor het kind, dat we moeten opteren voor de meest natuurlijke weg; zijnde een mama en een papa.
In geval van twijfel (en dat is er weldegelijk) moeten we, het zekere voor het onzekere nemen, precies omdat het om kinderen gaat, veel meer dan om holebis.
Bovendien mag ik theoretisch gezien, in dat geval wél vragen om een bewijs van het tegendeel. Maar ook dat is niet leverbaar, gezien een kind geen twee keer opgevoed kan worden.
Eén ding weet ik wél zeker.
Mocht er iets met mij gebeuren zodat ikzelf niet meer kan instaan voor de opvoeding van mijn kinderen en ik heb de keuze of ze in een homo- of heterogezin terechtkomen, dan kies ik resoluut voor dat heterogezin. Niet omdat ik homohater ben of omdat ik discrimineer of zo, maar omdat ik de voorkeur geef aan het meest natuurlijke.
Trouwens, en dat wordt vaak vergeten, komt een kind altijd uit een heterogezin. Plotse veranderingen zijn nooit aangewezen in de opvoeding. Integendeel zelfs.
Is dit een antwoord op uw vraag?
Paulus.