Los bericht bekijken
Oud 24 september 2006, 19:29   #136
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
( ben weer terug van verhuisje ...)

we gaan weer geen potje ... weerleggen van weerleggen en weerleggen
dat hebben we al eens doorstaan

kortweg :
1) jij hebt geen enkle bewijs dat het inderdaad causaal zo is dus hou ermee op of hou het bij je louter persoonlijke mening gedeeld door wat 'wetenscahppers' ... daar hebt ik geen problemen mee
waar ik wel problemen mee heb is dat jouw persoonlijke visie wet zou moeten zijn/worden
Ik vind het verkeerd om zomaar te stellen dat kinderen geen nadelige gevolgen kunnen ondervinden in hun ontwikkeling doordat zij in een holebigezin worden opgevoed.

Wie zijn wij om dat te zeggen (en van daaruit verder te redeneren) als zelfs de wetenschap daarover geen uitsluitsel geeft? Het blijft een onzekerheid, een risico. We kunnen kinderen niet lukraak aan dergelijk risico blootstellen, daar zijn ze ons te dierbaar voor. Ten minste, dat zouden ze moeten zijn.

Citaat:
2) als je gestelde waar is leg ik me daar volkomen bij neer..; dat zei ik reeds
verantwoordelijkheid staat hier dan niet ter discussie
ik, of niet één ander iemand kan verantwoordelijk gesteld worden, van wat achteraf een foute inschatting zou zijn tegen alle beter weten in in het verleden referentiekader
Ik vind van wel.

Zolang men niet met zekerheid kan zeggen dat kinderen kwalitatief evenwaardig opgevoed kunnen worden in een hetero- dan wel homogezin, moet men geen risico's nemen. Het gaat ten slotte om kinderen. Dat lijkt me belangrijk genoeg.

Wie dat risico wel neemt is ook verantwoordelijk als het fout afloopt. Dat is nu eenmaal inherent aan een risico.

De fout die men maakt, is dat men denkt in functie van het geluk van de holebi, meer dan aan het geluk van het kind.

Holebi die echt met kinderen begaan zijn kunnen reeds jaar en dag zich melden als kandidaat pleegouder. Ook voor langdurige plaatsingen. Maar daar zijn ze opvallend afwezig. Dit gegeven sterkt het vermoeden dat het de holebi veel meer om hun rechten te doen is, dan om het welzijn van kinderen of het vervullen van een kinderwens.

Dit horen ze natuurlijk niet graag, maar dat doet niks af aan de feiten uiteraard. Ik heb begrip voor de strijd naar gelijke rechten voor holebi door henzelf, maar betreur het dat zij daar kinderen voor gebruiken.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden