Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza
Als er geen vreemdelingen waren gekomen in ons landje, waren we hier nog altijd aant duivenmelken, kermiskoersen en vendelzwaaien.
|
Gij misschien wel, maar persoonlijk heb ik mij nog nooit met een van die activiteiten bezig gehouden.
Daarmee heb je nog altijd niet gezegd waarmee die vreemdelingen onze cultuur verrijkt hebben?
Citaat:
Wat betreft leven in de brouwerij/theehuis heeft te maken met het gezellig temperament dat de lome vlaming wat meer 'spice' geeft.
|
Spice, elk in zijn gescheiden ruimte om de islamitische kuisheidsregels niet te overtreden. Hoofddoeken die met hoofddoeken dansen. Venten die met venten dansen. Vreemde smaak heb jij Reza.
Citaat:
Zo zie je Vlamingen altijd binnenshuis zitten en onze nieuwkomers gezellig buiten of op hun portaal.
|
Ik zie vooral nooit vreemdelingen op festivals (en in de zomer heb je d'r om de haverklap één), ik zie nooit kopvodden op tennisvelden, in sportmanifestaties, in amusementsprogramma's op TV, ...
Het lijkt wel of ze heel de dag in hun keuken doorbengen, of in de moskee (in het gescheiden vrouwengedeelte wel te verstaan).