Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Tom heeft gelijk, jij kijkt niet naar de resultaten, maar enkel naar het middel.
|
En hoe vind jij het middel?
Citaat:
Het terugkrabbelen begint al, gecombineert met anti-amerikanisme. "Blairs discours hebt u niet gevolgd". Dat bewijst maar weer eens te meer hoe lichtzinnig jullie jullie informeren. U maakt dus de grootste heisa rond deze oorlog, staat te roepen dat hij onrechtvaardig is...maar weet niet wat Blair gezegd heeft? Nogmaals: som de leugens van Bush op, is dat zo moeilijk?
|
Ik krabbel niet terug.
Jij stelt een tweeledige vraag
a/ naar de leugens van Bush
b/ naar de leugens van Blair
Die van Bush kaartte ik aan.
Die van Blair zwijg ik over omdat ik zijn discours niet volgde.
Als jij perse graag nog eens een handjevol Bush-leugens op een rijtje wil:
*We gaan oorlog voeren tegen terroristen
*We hebben Osama in Tora Bora platgesmeten
*Er zijn massavernietigingswapens in Iraq
*"Mission accomplished"
Citaat:
Weer een antwoord dat bulkt van onwetendheid. Dus als alle dictators tegelijk aangepakt zouden worden, zo u tevereden zijn, wedden van niet?
Pak een boek vast en lees over de geschiedenis van Irak. Misschien komt u dan te weten dat er al een eerste Golfoorlog geweest is, omdat Saddam Koeweit wou veroveren en SCUD-raketjes op Israel afstookte. U zal misschien ook iets lezen over operation Desert Fox ,jawel, o.l.v. CLinton, straf hé? Wist u trouwens dat Clinton een voorstander van deze oorlog is?
|
Voor je mij gebrek aan informatie verwijt, stel ik voor dat je jezelf eerst eens degelijk informeert.
De eerste Golfoorlog was die tussen Iran en Iraq.
De tweede Golfoorlog: Na Iraakse invasie in Koeweit, waar jij op alludeert, begon de Amerikaanse opmars op 17 januari 1991,
twee jaar voor Bush sr's ambtstermijn verstreek.
Onder
Clinton's ambtstermijn waren er in Iraq enkel schermutselingen waar het no-fly verbod overtreden werd.
Diens 'prestaties' behelsden:
- Somalië
Haîtie
Bosnië
Kosovo
en het bombarderen van Tora Bora-Al Quaïda's schuilplaats als vergelding voor Osama's aandeel in het opblazen van een Amerikaanse ambassade in Afrika.
Je ziet het is niet de eerste keer dat ze er daar nevenst pletsten.
Als je wil lesjes in geschiedenis geven, zoek de zaken dan op vooraleer de betweter te komen uithangen tegenover mensen die het zelf bewust meegemaakt hebben én onthouden hebben.