Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Ik wil meer sociale woningen, maar geen mao-blokken hé. De mao-pakjes, mao-auto's, en andere attributen hoeven overigens ook niet! Die afgrijselijk lelijke appartementsblokken hoeven voor mij niet. Maar normale woningen die aan een sociaal tarief beschikbaar worden gesteld door de overheid, daar kan niemand toch iets tegen hebben?
Waarom zou de gemeenschap de huisvesting niet in handen nemen? Hebben we daar echt private bedrijven voor nodig die uit zijn op winst? Volgens mij niet.
Dus: nationaliseer heel die boel! Er kan begonnen worden met het aanbieden van meer sociale woningen om zo de prijzen nu reeds te drukken.
|
Ik zou zeggen neem de maffia praktijken aan van de immobilien sector, de onderlinge prijsafspraken die ze maken. Sociale woningen komen als zeer kwetsbaar aan bij de armen, het drukt hun voor de zoveelste keer met de neus op de feiten dat ze arm zijn en ze worden door de gemeenschap nagewezen omdat ze in zulke woningen wonen. We moeten komen tot echte betaalbare prijzen binnen de privesector, zodat ieder het recht heeft om zelf te bepalen waar hij wilt wonen.