Discussie: Allah is dood
Los bericht bekijken
Oud 25 september 2006, 09:00   #1
Anna List
Banneling

Standaard Allah is dood

Citaat Allah is dood

In het Vaticaan en in het bijzonder in de kring rond Benedictus, is "dialoog" een codewoord voor wederkerigheid. Geen "dialoog" meer die bestaat uit katholieke pogingen om de eindeloos gekwetste gevoelens van Moslims te verzachten. Geen vrijheid meer voor moslims om overal in de christelijke wereld moskeeën te bouwen en mensen te bekeren terwijl ze in hun eigen landen geen godsdienstvrijheid toelaten. Zoals Benedictus binnen zijn eigen kring vertelt, moeten katholieken vrij zijn om naar zielen te vissen in moslimlanden, en moeten ze vrij zijn om aan moslims "het christelijke voorstel" aan te bieden.

Ik wens hem geluk met zijn plan voor zulke wederkerigheid. Maar zijn toespraak heeft een nog radicalere implicatie. Door de fundamentele irrationaliteit bloot te leggen die aan de basis van de islam ligt - en door de schuimbekkende reactie waarvan hij wist dat ze daarop zou volgen - heeft paus Benedictus een doodvonnis uitgesproken over de islam. Hij weet immers dat een religie die enkel in staat is om op kritiek te reageren met geweld en onbekwaam is - metafysisch onbekwaam - tot rationele dialoog, geen toekomst heeft. (...)

Ooit zal er een gedenkplaat worden onthuld aan de Universiteit van Regensburg, waarop zal staan: "Op deze plaats, waar Paus Benedictus op 12 september 2006 een lezing gaf over Geloof en Rede, stierf de God van de Islam, beter bekend als Allah".

Allah is dood.

Dr. Jack Wheeler in To The Point News, 19 september 2006
maandag 25 september 2006 @ 01:55 - 1 reactie - 0 Verwijzers - Permalink

http://lvb.net/item/3527

ik deel deze vizie volkomen, enfin, ik hoop dat deze analyse klopt ...

aan de mods : de politieke impact lijkt mij veel belangrijker dan de religieuze impact ... vandaar dit forum ... maar ik geef toe het is een twijfelgeval, verzet het gerust indien u vindt dat het onder religie moet ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 september 2006 om 09:01.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden