Los bericht bekijken
Oud 25 september 2006, 09:15   #47
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Welja, kan ik u helemaal in volgen, in sommige gevallen moeten mannen (minder vaak vrouwen) torenhoge bedragen betalen voor hun kinderen, en de ex. Ik heb het al vaker gezegd, waarom ik voorstander ben van de Renard-methode, die berekent de alimentatie, rekening houdend met de inkomsten van beide partners, en het aantal dagen dat de kinderen bij de betalende ouder verblijven. Op zich vele eerlijker manier van werken dan wat je nu vaak hoort.
Als je kinderen hebt, dient daar samen voor gezorgd te worden. Men mag in alle geval niet vergeten, dat de ouder wie voor het kind zorgt, ook de kinderbijslag ontvangt. Maar een beetje rede bij de rechters ivm torenhoge alimentaties, mag er gerust wel komen.
Ikzelf moet mijn advocate terugfluiten, omdat zij nu zelfs met terugwerkende kracht wil gaan werken voor de alimentatie van mijn oudste zoon...Ik begrijp vanuit mijn situatie haar standpunt wel, maar weet en besef ten volle dat indien ik haar hier mee laat verder gaan (zoals zij mij aanraadt), dat mijn ex zijn leven helemaal overhoop ligt (huis/auto's verkopen zou eerste stap zijn) en dat vind ik dan weer te ver gaan. Tenslotte heeft hij een nieuw leven opgebouwd, een babytje bij, huis gekocht, en 2 auto's die hij afbetaald. Mijn advocate reageert daarop dat hij niet mag vergeten dat hij nog een kind heeft, en dat wij zijn schulden allemaal betaald hebben, en dat hij anders al zijn luxe nu niet zou hebben omdat hij dan nog dik in de schulden zat. Dus Jah....wat doe je dan éh ? Advocate volgen en iemand een minder luxe leven geven, of je gevoel laten spreken en het niet zo ver drijven ?
wel, uw heiligverklaring mag in overweging genomen worden .U bent waarschijnlijk de uitzondering die de regel bevestigd...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden