Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Zou jij daar een probleem mee hebben ??
|
Hoe zou ik?
ZElf heb ik persoonlijke ervaring (zoals ik hier al eerder zei) met het gegeven zware depressie, hoewel het gelukkig weeral van decennia geleden dateert, uit de tijd van een scheiding, achtien jaar geleden, om precies te zijn.. .
Ook heb ik waargenomen hoe op het werk bij de taxi's mensen die 'licht in het hoofd' waren, of zo ervaren werden, zwaar gepest en zelfs weggepest werden. Er waren er nogal wat daar (op de 56 chauffeurs kende ik er drie persoonlijk, waarvan er één, mijn ploegmaat, op zijn 25-ste zelfmoord pleegde ).
Zo open en bloot te koop lopen met je ziektegeschiedenis zoals Netwerk bv doet vind ik wel heel erg dapper (en dan nog zonder pseudoniem) maar je stelt je bloot aan pesterijen (die hier bv ook al in de thread niet ontbreken) en het gevaar bestaat, dat je nooit ofte nooit meer ernstig wordt genomen.
En toch.. 1/3 van de bevolking heeft (ongetwijfeld door het huidige stress-niveau in de samenleving) ooit al Psy-moeilijkheden gehad in die mate, dt ze professionele hulp nodig hadden.
Ik ben er van overtuigd dat de categorie van verwaarloosde psy-patienten nog over-vertegenwoordigd is bij de armen in vergelijking met de doorsnee bevolking....
Citaat:
Volgens velen is dat zo (vooral officiële instanties). Misschien is het ook in werkelijkheid waar, maar ik vind het toch vreemd dat de maatschappij mij geen enkele eerlijke kans gunt om te bewijzen dat ik kan/wil werken.
|
Id
Van twee één.
Ofwel ben je geschikt en werkwillig, en dan moet er werk zijn.
Ofwel ben je ongeschikt, en dan moet je aan de ziekteverzekering.
(Een kennis van mij viel eens ten einde raad zijn psychiater aan tijdens een raadpleging, en toen kon hij plots wél geplaatst worden voor een jaar, en daarna in de ziekteverzekering gaan. Wat méér economische overlevingskans biedt dan de dop of het leefloon.)
Ze laten je echter meestal gewoon aan je lot over en 't is van trek je plan.
Citaat:
En als je tegen muren van onbegrip aanloopt, dan krijg je op het laatst zoiets van : 'Ach, waarom zou ik nog veel moeite doen als ik daarmee alleen maar van de regen in de drup geraak ?'
|
Wat bedoel je, het vruchteloos solliciteren of het ontbreken van speciale begeleiding?
Citaat:
Ondertussen krijg ik wel van overal bakken kritiek over mij af over hoe een linkse luiaard ik wel niet zou zijn. Vooral op politics natuurlijk.
|
We kennen onze pappenheimers.
Mij verwondert het zelfs hoe coulant jij met sommigen daarvan omspringt.