Discussie: Discriminatie
Los bericht bekijken
Oud 15 september 2003, 20:13   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Uit liefde voor zijn kind kan men geen fouten maken.

Ik denk trouwens dat de woorden 'duurdere thuisverpleging' vooral sloegen op de de financiele impact voor Knuppel.
Het zou voor haar persoonlijk veel goedkoper zijn geweest om haar dochter in het ziekenhuis te laten.

Maar zelfs als dan jaren nadien dat kind nog hersteloperaties moet laten uitvoeren dan zou men voor zoiets wel moeten tussenkomen.
Ik denk niet dat Knuppel en haar dochter vrijwillig voor die brand gekozen hebben.

Dit in tegenstelling tot de 'neukende'. Althans dat mag ik hopen.

Voor mij mag zulke hersteloperatie (van het maagdenvlies dus) alleen vergoed worden bij een verkrachting. (Waarbij bij de verkrachting op dat ogenblik klacht is neergelegd natuurlijk).
Mijn dochter was zeven toen ze zich verbrandde. De eerste week ging ik tweemaal daags naar de huisarts voor verzorging. Daarna nam ik het zelf over. Er was op dat ogenblik toch niet uit te maken wat al dan niet derdegraads was. Het was een pijnlijk verzorgen voor ons beiden. Mijn dochter leed nauwelijks pijn zolang het verband maar dichtbleef maar het moest er dus tweemaal daags af voor verzorging. Zelfs het speciale verband dat eerst op de wonden ging plakte er telkens opnieuw in. Haar uitsluitend voor verzorging tweemaal daags voor een niet te voorspellen tijdsduur in de kliniek laten kon ik niet over mijn hart krijgen. Mijn dochter studeerde bijzonder goed en zou veel te veel achterop geraken moest ze maandenlang in de kliniek blijven. (Ze had net voor haar 22ste haar diploma van handelsingenieur op zak!).
Had ik haar in de kliniek gelaten dan waren alle verbanden en ontsmettingsampullen door de ziekenkas terugbetaald geworden. Dan had men na het sluiten van de wonden onmiddellijk aan de plastische chirurgie begonnen en was ook die waarschijnlijk door het ziekenfonds vergoed geworden. Doordat ik deed wat ik deed viel alles ten mijnen laste. Na nauwelijks twee maanden thuisverzorging waren haar wonden genezen. Enkel haar onderarm vertoonde derdegraads brandwonden. Daarvan groeit de huid niet mee zoals het hoort bij een gezonde huid.