Los bericht bekijken
Oud 25 september 2006, 11:08   #93
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Voor een nieuw parlement en een paar ministeries hoef je geen dorpen af te breken...
Een hoofdstad is meer dan "een parlement en een paar ministeries". Allerlei organisaties planten er hun hoofdzetel, er komen musea, stadia, bibliotheken, administratieve gebouwen, enz...
Tel dat allemaal samen, en je komt tot de conclusie dat je bijna de helft van Antwerpen moet afbreken om je nieuwe hoofdstad te kunnen installeren.
Economisch is Antwerpen vandaag de tweede stad van Vlaanderen (na Brussel), maar door de komst van al die hoofdstedelijke infrastructuur zal de economische structuur vastlopen, en Anwterpen zal economisch in elkaar stuiken.

Citaat:
Antwerpen kan gerust groeien als hoofdstad. Het is vandaag al de economisce hoofdstad van Vlaanderen en de culturele banden met de rest van Vlaanderen zijn vele malen sterker dan die van Bruxelles met Vlaanderen.
Zo een proces duurt decenia of langer.
Dit vereist niet alleen dat de helft van Antwerpen plat gegooid wordt. Ook moet de hele structuur van Vlaanderen veranderd worden om zich dan niet langer op Brussel te richten (zoals ze vandaag doet), maar op Antwerpen. Brussel is vandaag het knooppunt van de spoorwegen, van de autowegen, de meeste instellingen hebben er hun hoofdzetel, enz... Dat alles zou dan moeten veranderen?

Hiermee zal u de twee grootste steden van Vlaanderen kapot maken. Brussel zal een grote stad zijn, met veel (arme) inwoners, maar geen uitstraling. Antwerpen wordt de tegenpool: enkel administratie, openbare gebouwen,... maar geen inwoners die voor leven zorgen in de stad.
De nodige mix van inwoners en instellingen worden in beide steden totaal ontwricht.

Citaat:
Brussel is geen Vlaamse stad en kan dus onmogelijk "de grootste stad van Vlaanderen" zijn. Brussel is een internationale, Europese en Franstalige stad. Aanvaard dat.
FDF-propaganda heeft niet zoveel vat op mij...

Citaat:
Wat die "Vlaamse" Dansaert-elite �* la Gatz & co ook beweert.
De Dansaert-elite wil net dat Brussel een aparte entiteit blijft. De Dansaert-elite wil Brussel als apart gewest houden met eigen Vlaams-Brusselse instellingen.

Zowel de FDF'ers (die van Brussel een aparte Franstalige entiteit willen maken), zowel de liberale flaminganten (die een Brussels-DC willen oprichten en zo hun eigen hoofdstad opgeven), als de Dansaert-elite (die kickt op hun eigen Vlaams-Brusselse instellingen en benoemingen, die leeft van Vlaams geld maar neerkijkt op de rest van Vlaanderen) zijn alledrie bondgenoten van elkaar: alledrie proberen ze Vlaanderen en Brussel uit elkaar te trekken.

Ik wil eens naar de Dansaertstraat gaan, en daar vragen wat ze ervan zouden vinde om het Brussels Gewest af te schaffen. Ik denk dat ik even snel zou mogen gaan lopen, dan wanneer ik dat zou voortstellen op een FDF-congres.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 25 september 2006 om 11:09.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden