Los bericht bekijken
Oud 25 september 2006, 11:35   #139
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
heel tof van u op zich maar beseft u dat wij als syndicaat algemeen geldende garanties eisen ? ( zoniet wat voor een armensyndicaat zouden wij dan zijn ? )

concreet wil ik daarmee zeggen dat het niet zo mag zijn dat mensen eerst een kruiwagen in de vorm van een barmhartige samaritaan mogen moeten hebben om werk en/of huisvesting te hebben. ( waarmee ik evenwel geen afbreuk wil doen aan uw goede bedoelingen ).

wij eisen maw niet meer of niet minder dan dat de grondwet gewoon naar de letter en universeel wordt toegepast. Dwz dat iedereen recht heeft op degelijke huisvesting en werk. En iedereen dat wil dus zeggen ook onbeleefde mensen, ook druggebruikers, ook onaangepasten, ook hoeren, ook zg marginalen enz ( en dit nogmaals zonder dat dit door een barmhartige samaritaan gepusht hoeft te worden ).

in geval van twijfel kan u mss de betekenis van het woord "iedereen" eens opzoeken in het woordenboek .
En ik vind dat iedereen recht heeft op de KANS op degelijke huisvesting en werk. Het is aan de persoon zelf om te beslissen wat hij met die kansen doet....neemt ie ze, of laat ie ze gaan ? Want wat jij voorstelt komt terug op de kap van de mensen die de kansen int leven wel hebben genomen, en goed voor hun eigen zorgen. Mensen die eigenlijk niet meer als normaal zijn....moeten die gestraft worden omdat ze goed voor hun eigen zorgen ?

Mensen die systematisch kansen laten liggen, zoals druggebruikers, marginalen enz...hoeven voor mij niks van de staat te verwachten. Ze hebben hun eigen onmogelijk gemaakt voor de maatschappij en zodoende buiten spel gezet.

Maar vooral, kinderen, moeten alle kansen krijgen. Gratis en hoogwaardig onderwijs dat leidt tot een degelijke baan !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden