Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
War on drugs? Succes???
Met groot succes worden cocavelden vernietigd, fijn. Een paar grote boeren zijn hun zaakje kwijt? Zeer goed als je oorlog tegen drugs wil voeren.
Zijn er nu minder verslaafden in de VS of wereldwijd? Is de consumptie per persoon gedaald en is dit evenredig met de vernietigde productiecapaciteit door de oorlog tegen drugs?
Zou het misschien niet kunnen zijn dat er enkel een andere leverancier is en indien dit zo is is het dan wel die miljarden waard die erin geinvesteerd werden? Je mag daar nog gerust voordeel betreffende de werkgelegenheid aanhalen maar dat vergoed niet alle kosten voor deze operatie mijn inziens.
Zelf indien je ervan uitgaat dat deze oorlog een succes is, wat gebeurt er dan met alle zwaar verslaafden die plots geen stuff meer hebben. Denk je dat die relax afkicken en daarna praise Buch gaan zingen in koor?
Zelfs zonder rekening te houden met enige ethiek lijkt mij de war on drugs een flater. Economisch (officieel) is het niet rendabel, enkel politiek scoort men misschien succes. De junk wordt er in elk geval niet beter van en de brave belanstingbetaler ook niet.
|
Halloooooooooooooo!!! Het woord "ironisch", zegt u dat iets? Trouwens,als u de hele tekst leest zou u weten dat ik een fervent tegenstander ben van de War on drugs.
|
Ja hoor maar dit was op een reactie op jou post maar vindt die effen niet terug om te quoten. Het is in elk geval iets om te weerleggen voor de onvoorwaardelijke vs-lovers.