Los bericht bekijken
Oud 15 september 2003, 21:58   #110
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ik vond juist dat TomB de vloer aanveegde met Superstaaf. Over de massamoorden die Saddam gepleegd heeft kon Superstaaf niks meer zeggen. Ik vond het zielig. Hebben Superstaaf en democratsteve wel enig idee hoeveel doden er gevallen zijn in de eerste golfoorlog (Irak-Iran)? Dit jaar was dus de DERDE golfoorlog, NIET de tweede! En O.K., V.S. koos de zijde van Irak, maar is het dan onetisch om in 2003 wél tegen die massamoordenaar op te treden? Superstaaf komt hier af met oorlogslachtoffers. Tijdens de eerste golfoorlog stuurden ze kinderen naar het front. Ze gebruikten gifgas. Ook tegen de Koerden gebruikte Sadam gifgas. O.K., de Amerikanen gebruiken verarmd uranium, maar dat is omdat ze dan betere wapens hebben. Maar gifgas gebruiken tegen kindsoldaten en tegen onschuldige burgers... En daar mogen de V.S. niet tegen optreden. Ik vind wel dat de wederopbouw niet goed verloopt. De V.S. heeft wel degelijk fouten gemaakt. Het ministerie van olie konden ze wel bewaken, terwijl de rest van Irak één chaos en wetteloosheid was. En er zijn nog altijd problemen. Er is nog altijd veel chaos. Daar laten de Amerikanen een steek vallen. En uiteraard zou Bush véél diplomatischer moeten zijn.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden