Beste praha.
Ik begin een beetje moe te worden. Niet door jou, maar door mijn leeftijd denk ik.
Als je maar weet dat ik tegen adoptierecht voor holebi ben, niet omdat ik homohater ben of zo... Maar omdat de wetenschappelijke wereld er niet uit is dat deze gezinssituatie evenwaardig is aan een heterogezin.
Dat is het belangrijkste en voor mij een doorslaggevend element om tegen het adoptierecht voor holebi te zijn.
Dat is de kern van mijn betoog tegen holebi adoptie.
Wat GS zegt over adoptie's in ander gezinssituatie's doet eigenlijk niet terzake in het debat over het recht op adoptie voor holebi. Het is juist dat zij geen pleitbezorger is van het adoptierecht voor éénoudergezinnen en draagmoederschap enz..., maar daar gaat het in deze niet over.
Adoptie is nooit een ideale situatie. Maar als het dan toch moet gebeuren, in het belang van het kind uiteraard, laten we dan de wetgeving terzake zo stemmen, dat het kind zonder enige twijfel de best mogelijke adoptiefouders krijgt. En iedereen is het er over eens dat dit nog altijd een gezin is met een papa én een mama.
Over alle andere gezinssituaties is niet iedereen het eens en dat is niet door hatelijkheden tegenover anders-geaarden, maar uit liefde voor het kind.
Paulus.
Laatst gewijzigd door Paulus : 25 september 2006 om 19:27.
|