Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Maar aan al die problemen dacht het VBO niet toen het een migratiestroom op gang zette: het belangrijkste was massaal goedkope werkkrachten hier te krijgen, en de maatschappij moest maar opdraaien voor de problemen, wat dus gebeurt, en de heren van het VBO lachen fijntjes en geven niet thuis of bezet als het probleem hùn richting wordt uitgeschoven. Ik ken fabrieken waar de berichten voor het personeel in het Turks en het Arabisch uithangen, d�*t wel, maar verder gaan ze niet.
(namen en adressen beschikbaar)
|
Niemand eraan gedacht dat die goedkope arbeidskrachten, eens ze Belg zijn helemaal niet goedkoop meer zijn?
Of wil je die mensen discrimineren.

|
Bobke,
Ik vermoed dat tussen die mensen en hen die hen hier haalden een misverstand is geweest: te grote beloften, te grote verwachtingen...
Hoe dan ook, éénmaal ze hier waren kwam het er voor de werk"gevers "niet op aan of ze ze werk "gaven", of ze ze betaalden of niet: gewoon hun aanwezigheid: hun aanwezigheid was voldoende om druk uitte oefenn op het loonpeil, of ze nu werkten of werkloos waren....
dat duiveltje in me zegt zelfs dat de werkgevers al even tevreden waren als ze gewoon hier en werkloos waren (zijn) maar ik heb dan ook een slecht karakter en ik heb macchiavelli gelezen... 
|
|
Ik heb dezelfde vermoedens.
Reden genoeg om niet meer in dezelfde val te trappen.