Ik ben het eens met het opiniestuk, verder raad ik de republikeinen aan over het volgende na te denken:
Akkoord het hof heeft nog macht en idd wordt deze soms misbruikt, maar stel eens je eens voor dat we een president hebben, geen persoon die president genoemd wordt zoals in Italië of Duitsland, maar verder geen macht heeft.
Ik moet dan denken aan Frankrijk of de VS waar de president enorm veel macht heeft en zelfs verschillende ministerposten heeft zoals in Frankrijk en de VS buitelandse zaken enz. maar daar gaat het niet om
waar het wel omgaat is het feit dat er vooral in de VS al verschillende presidenten zijn geweest wiens naam genoemd wordt of werd in allerhande corruptie en smeergeld affaires, en dat er maar heel weinig of geen van die mannen zijn veroordeeld.
in vergelijking zijn dan de excessen van de Koning en zijn entourage dan maar peulschillen. Akkoord het mag niet.
Maar ik heb toch liever een Koning die bv geen verkeersboete moet betalen omdat hij te snel gereden heeft, dan een President die omwille dat een bedrijf hem gesteund heeft tijdens zijn campagne, dat bedrijf beschermd.