Los bericht bekijken
Oud 16 september 2003, 13:04   #75
pwvb
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
1. Je verdedigd het recht dat bewezen krom is? Duizenden voorbeelden van.
2. Uiteraard allemaal hogere inkomensgroepen die voordeel hebben van een krom recht.
3. Waarom studeer jij dan als je toch niets met de wetten te maken wilt hebben in je leven?
4.en 5. En waarop steunt die belachelijke vooringenomenheid dan wel. Is het recht in België recht?
Miljoenen belgen weten wel beter. Vraag aan de gemiddelde burger wie uiteindelijk een geding gaat winnen. De eiser met kapitaal of de eiser zonder kapitaal? België heeft gewoon, net als de rest van de wereld, een klassegerecht. Gewoon omdat het overal dezelfde groep van personen is die de lakens uit deelt.
Waarom denk je dat die hogere inkomens zo tegen een BROV zijn. Zij weten ook wel dat de wetgeving volledig anders zal zijn wanneer een andere groep de wetten gaat dikteren.
1) Niets is volmaakt maar zeggen dat het recht een schande is, is de reinste onzin. Leve de vooroordelen!
2) Ja er is waarschijnlijk een voordeel maar niet zoals jij dit omschrijft en ja daar moet aan gewerkt worden. Maar ik vrees dat dit na Onkelinckx' voorstel niet meer zal gaan want ze is het echt om zeep aant helpen.
3) Als je nu echt dacht dat je in de rechten tot advocaat gevormd wordt dat moet ik je teleurstellen. Advocaat word je nadat je stage hebt gelopen en balie examenhebt gedaan,van dit laatste ben ik niet zo zeker. Rechten is veeeeel ruimer ma soit naast de kwestie.
4) & 5) dat recht gemaakt is om naar de waarheid te zoeken. dat hier uitwassen op zijn heb ik nooit ontkent(zie 2)) maar ik vertrek wel van dit punt.

Er moet positief aan gewerkt worden niet vanuit de verkeerde voorveronderstelling.
pwvb is offline   Met citaat antwoorden