Proficiat Hellfiger : een propagandabladje van VB is inderdaad redelijk verhelderend, vooral als men het naast partijpropaganda (nationaal) en diverse uitspraken van de VB kopstukken legt.
Ik ga niet flauw doen en naar Blockwatsj verwijzen. De gemeentelijke VB propaganda stoelt op het signaleren van onvrede.. één voorbeeld
"De schotenaar is ontevreden over de toegenomen verkeersdrukte"
VB als de partij die hier iets aan gaat doen ? Toch geen nieuwe straten bouwen of verbreden zeker ? Want "Werken zijn hinderlijk" en slecht voor de middenstand.
Ik kan een model programma voor VB opstellen hoor !
- invoeren van een premie voor vreemdelingen die uit de gemeente verhuizen.
- inrichten van aparte klassen in gemeentelijke onderijsinstellingen
voor leerlingen die geen "native" nederlandssprekenden zijn.
- extra bijslag, geboortepremie voor "vlaamse kinderen" waarvan de ouders, grootouders en overgrootouders vlaams waren.
- een premie voor politieagenten die kleurlingen voorleiden voor ondervraging, men mag en moet alles controleren !
De discussie over de hogte van de toegangsprijs van zwembaden is nog een interessant gegeven. volgens VB kan deze immers niet hoog genoeg zijn, hoe hoger de zwembadprijs hoe minder vreemdelingen er van het zwembad gebruik zullen maken.
Arabische tekens en het woord halal op winkelruiten zijn zeker uit den bozen...
Dat het VB geen programma zou hebben is dus zeker onjuist... er is wel een verschil tussen het geschrevene en de intenties. Vandaar dat "men" onderhandelingen gewoon onmogelijk maakt. De grootste ambitie van VB was om dank zij franstalige stemmen Brussel onregeerbaar te maken.
Het volkomen saboteren van de democratische instellingen is het enige VB plan. zoals Morrell zelf reeds verklaarde : een vlaams parlement is eigenlijk een overbodige instelling. Dus vergeet al het gezwets over "democratie"
vanuit Vb bronnen dus maar.