Los bericht bekijken
Oud 16 september 2003, 13:28   #11
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

die ambtenaren zijn gewoon klojo's....
als je volgende story hoort val je gewoon achterover....

laats heb ik een oudere dame bij me gekregen die om hulp vroeg,
ze bezat een huis(je) dat verhuurd was als café aan een brouwerij en hiervoor kreeg ze maandelijks 9.000 bfr huur, ze had een contract waarin de brouwerij haar een gegarrandeerde (welliswaar lage) huishuur beloofd, bewoond of niet bewoond. De huur valt iedere maand in de bus en alles is OK. Op een gegeven moment komt het café leeg te staan en de brouwerij vind géén andere uitbater. Niks aan de hand want zij trekt haar huur gewoon verder. Na twéé jaar dat het café leegstaat schort de brouwerij het kontrakt op, wat de vrouw de kans laat haar gebouw te verkopen hetgéén zij ook doet.
Nu komt pas de aap uit de mouw zij krijgt een aanmaning om méér dan 100.000 bfr "leegstand" te betalen ofschoon zij over bewijzen (kontrakt+rekeninguitreksels bank) beschikt dat het gebouw verhuurd is en het hier dus om géén leegstand gaat gezien het huurcontract dat zij heeft en ze hierdoor dus ook géén andere bestemming (verkopen of verhuren aan iemand anders) aan haar gebouw kan geven. Op mijn aanraden weigert ze dit te betalen en met de nodige bewijsstukken in de hand dient ze klacht in, welke volgens de bevoegde instanties tot tweemaal toe "ongegrond" verklaart worden. Momenteel is ze via een afbetalingsplan (want ze heeft maar 21.000 bfr pensioen) haar schuld aan het aflossen.
Conclusie.... die ambtenaren zijn "dikke klojo's"