Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Niet op reageren ?
Ge kunt geen gevolg geven aan iets wat je niet begrijpt.
|
Dat, of naar het gemeentehuis gaan en letterlijk in het Nederlands zeggen: "ik heb hier een brief van jullie ontvangen, maar ik versta er niks van." Moeten ze waarschijnlijk eerst iemand gaan zoeken die begrijpt wat je zegt en vervolgens kun je van die persoon een Nederlandstalige oproep verlangen, nadat deze heeft uitgelegd waar het over gaat. Zoniet, dan ga je gewoon niet. Mondelinge inlichtingen zijn vermoedelijk toch niet rechtsgeldig.
Overigens vind ik het wel een raar systeem dat er lukraak mensen worden uitgekozen om in een stembureau te gaan zitten. Als ze die mensen nu eens onder de politici zelf gaan zoeken (wel evenredig verspreiden natuurlijk), of onder mensen die daar de tijd voor hebben. In Nederland zijn het vaak verschillende lokale politici en/of ouderen die achter het tafeltje van het stembureau zitten. Ik denk dat anderen dat nooit zouden doen als ze er geen fikse vergoeding voor kregen. De verkiezingen in NL zijn nl. doordeweeks en de stembureaus zijn open van 07.30 uur tot 21.00 uur.