Los bericht bekijken
Oud 26 september 2006, 22:38   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb een Dienstencheck huishoud hulp. Althans, mijn zieke ega heeft die.

Voor uiteindelijk nog geen €4 per uur kan ik geen zwartwerker in dienst nemen. Wat anders wel gebeurd zou zijn. Nu geeft de staat me de kans de noodzakelijke hulp aan te nemen aan een habbekrats, en de hulp nog eens in een verzekerd statuut laten mee te draaien.

Oftewel, als je gebruik wil maken van het systeem, doen.
Goed voor je ega, waarom zou je niet ingaan op zulke aanbiedingen?

Vraag is moeten wij als werknemer en werkgever dit steunen en kan of mag het ten koste gaan van andere werklozen die hier niet kunnen op ingaan?
Ik zeg zo maar iets, een vrouw van 50 jaar met een hernia. Kun je niet doen poetsen en niet doen strijken of het moet zittend werk zijn.
Die vrouw heeft meestal geen diploma en geraakt ontzettend om niet te zeggen zeker niet aan ander werk.
Garantie dat die geschorst gaat worden wegens langdurig werkloosheid of onvoldoende motivatie of eender welke reden, het zal altijd een juiste reden krijgen ook al is ze niet juist.

Vroeger dacht iedereen dat dienstencheque van wat overtollig belastinggeld kwam dat daar ergens in een hoekje lag.
Welnu het tegengestelde is waar, er is veel van dat geld te weinig en de dienstencheque is het laatste jaar alleen al met 144% gestegen.
Nu met de electronische aanvraag zal het allemaal nog versnellen. Dus denk eens een jaartje verder.
Onbetaalbaar tot en met. Uiteindelijk zullen zelfs de pensioenen sneuvelen!
Voor het zover is zal de dienstencheque opslaan naar de gebruiker, en de financiering naar de privé zakken om te ontraden.
27000 kuisvrouwen en groeiend elke dag gaan op die manier te duur worden voor de particulier en de vraagprijs zal de marktprijs overstegen hebben.
Conclusie, de overheid heeft zonet pakweg 30'000 of mss 40'000 jobs in het zwart geschapen!
En daar zijn ze momenteel zo bang van en hebben ze geen poot om op te staan om het af te bouwen nu!

En dat wist ik en heb ik voorspeld van de eerste dag al.