Los bericht bekijken
Oud 27 september 2006, 11:49   #38
bk232214
Gouverneur

Standaard ik

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik zou het een slechte zaak vinden moest de staatssteun aan religies worden afgeschaft. De staat heeft volgens mij het recht om bepaalde religies te "accrediteren" en andere te "discrediteren". De geaccrediteerde religies krijgen steun van de staat en mogen genieten van de vrijheid van eredienst. Op deze manier behoudt de staat ook een zekere mate van controle over religies: ze kan bvb. verplichtingen uitschrijven wat betreft de opleidingen van religieuze dienaars, toezien op de niet-interventie in de wereldlijke macht, etc.

Mijns inziens is de wereld, en in casu de overgrote meerderheid van mensen die deze wereld bevolken, bijlange nog niet klaar om om te gaan met een volledig gescheiden systeem van kerk en staat. Meer cru gezegd, is dat volgens mij zelfs de enige oplossing om ons West-Europees beschavingspeil te behouden.
Ik kan u begrijpen maar laat ons zwijgen over beschavingspeil ,de goddienst heeft altijd ten diensten gestaan voor de rijken om hun eigendommen te beschermen waren er paters die de armen wilden beschermen werden zij na honderd jaar zalig verklaard Lees de boeken de wandele jood of verborgen hedens volk schrijvers in de ban van de kerk
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden