Hitler werd ook steeds uitgelachen omwille van zijn "absurde" plannen die hij voor ogen had en ontvouwde in Mein Kampf. De meesten hielden deze ook voor onuitvoerbaar, tot hij aan de macht kwam... Europa heeft een harde leiding broodnodig wil het niet in een hoekje worden geduwd door concurrerende grootmachten die ons omringen aan alle kanten... Lees om te beginnen maar eens mijn lievelingsboek "Botsende Beschavingen" van Samuel Huntington, een aanrader van jewelste, en je zal snel doorhebben wat ik bedoel. Kijk, in het land "van de vrijheid" de USA achtte ook iedereen het onmogelijk dat zoiets als Guantanamo zou worden toegelaten... En toch gebeurde het omdat uitzonderlijke situaties alle bestaande wetten opheffen... Ik voorzie dat zulks in Europa ook staat te gebeuren binnen dit en enkele jaren en dan zijn er leiders nodig die hard willen durven optreden zonder gewetensbezwaren. Of liever: alleen met een geweten voor het eigen volk, die beseffen dat anderen (lees: de vijand die ons uitdaagt en nog verder zal uitdagen) massaal moeten worden uitgeschakeld, zonder mededogen, willen wijzelf overleven. Ieder land, of minstens ieder continent, schreeuwt om zijn eigen Hitler, of je dat nu leuk vind of niet, veel huiskamerfilosofen zouden mensen als ik het liefst achter de tralies willen zien maar als de nood het hoogst is, als heel Europa zal branden als een toorts omwille van de vijand, wie is er dan om bikkelhard terug te slaan? Ik verzeker u: Europa heeft niemand van dat kaliber, tenzij miscchien de Duitse kanselier of de Franse president die beide hun roemrijke geschiedenis kennen en weten wat er in zo'n gevallen op het spel staat...
|