Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
In de school waar ik les geef, zijn GSM's en MP3-spelers niet verboden.
Ze worden niet door de schoolverzekering gedekt.
En ze mogen enkel gebruikt worden tijdens de pauzes (10u30 - 10u50 en 12u30 - 13u30). Wie buiten deze uren betrapt wordt op het gebruik van één van beide, mag rekenen op 'tijdelijke confiscatie'. De meeste leraren knijpen een oogje dicht als het gebruik plaatsvindt tijdens de 'leswisseling'.
Dat het gebruik ervan tijdens een les verboden is, lijkt me logisch : er wordt zo al nauwelijks opgelet, het moet niet erger worden, hé !
En er zijn al pogingen ondernomen om m.b.v. een GSM of een MP3-speler te spieken ! De creativiteit van de mens kent geen grenzen  !
|
Dit lijkt me een vanzelfsprekende regeling, helaas wordt dat door vele directies niet zo gezien. What harm is done, I ask?
Elke vrijdagmiddag was er een "schoolradio", wat neerkwam op 90% van de tijd naar techno luisteren. Maar van de moment dat je een MP3-speler bovenhield, werd je op je vingers getikt. Idem tijdens de examens, toen ik naar huis belde omdat ik mij van uur had vergist. Ik moest mijn GSM wegsteken voor ik over de speelplaats met 3de jaars liep.
"Anders halen ze allemaal hun GSM boven!" (letterlijk de woorden van de leerkracht die mij aansprak)
Absurd.