Los bericht bekijken
Oud 29 september 2006, 12:38   #46
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vlaanderen kan mislukken omdat het verschil in mentaliteit tussen Antwerpen en de rest niet meer te overbruggen is. omdat de economische situatie in Limburg niet te vergelijken valt met de rest van Vlaanderen.
Aaah, nu zijn we er. Vlaanderen als samenlevingsconcept van verschillende, doch niet alle, Nederlandse volkeren. Was dat nu zo moeilijk?

Nou, als dat de basis is van Vlaanderen dan is het zinloos. Maar ik denk dat je hier de Belgische situatie projecteert op Vlaanderen. Fout natuurlijk, want juist dit concept wilt de Vlaamse beweging weg. Niet mijn visie, maar de independentistische vleugel van de Vlaamse beweging wil echter geen "Belgisch" Vlaanderen (wat jij hier schetste), maar een natiestaat Vlaanderen. Dat concept is bijna foolproof, want Vlaanderen is nu eenmaal een natie. De door u geschetste tegenstellingen zijn overtrokken en futiel. Je zou dan ook een rund moeten zijn om op die niet bestaande breuklijnen het slecht werkende Belgische concept te gaan toepassen. Dat zou gelijk staan met een verkeerde diagnose stellen en dan nog het verkeerde medicijn toedienen zijn.