Los bericht bekijken
Oud 18 september 2003, 03:55   #29
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ace
Citaat:
["Oeteke"][09/09 CD&V Mechelen verzet zich tegen Arabische taallessen Rzoezie
Bij de Mechelse CD&V rijst kritiek over een cultuur en taalproject van het Marokkaanse jeugdhuis Rzoezie. De partij vindt het niet kunnen dat jongeren tussen 10 en 18 jaar met 76.030 euro subsidie van de Vlaamse Gemeenschap tijdens het weekend Arabische taallessen krijgen.

De taallessen op zaterdag en zondag bestaan in de Dijlestad al een tiental jaar. Ook dit schooljaar is er opnieuw een project opgestart voor een 200-tal kinderen. De lessen vinden plaats in het Centrum voor Basiseducatie in de Leopoldstraat. ]
Is de Mechelse CD&V nog deel van dé CD&V - worden zij voor zulk een standpunten niet tot de orde geroepen - Basiseducatie is deel van het Onderwijsdepartement en heeft de CD&V niet de wetten gemaakt om de essentiële basiseducatie, zijnde alfabetisering in moeder- of referentietaal mogelijk te maken - Wie is die CD&V-voorzitter Karel Van Butsel - is dat een fake recentie die bv door het Vlaams Blok geplaatst wordt?

200 jongeren organiseren in een maatschappelijk constructief project met een goede samenwerking tussen Cultuur (Samenlevingsopbouw), Welzijn (Integratiecentra) en Onderwijs (Basiseducatie) met Rzoezie als dynamische en uiterst respectabele spil - je moet blijkbaar van Mechelen zijn om dat niet te zien. ACW - als je niet door de SPa wil opgeslokt worden versterk dan jullie positie in het CD&V en herstel de redelijkheid en de democratische waarden - of komt die Karel van Bursel juist uit die hoek?
sorry, was de bron vergeten te melden.
Dit kwam uit de gva.be van 9/9.
Ben den 10de op reis vertrokken en vandaag net terug vandaar deze late reactie.
En aan Darwin:

nu snapt ge mijn visie toch een beetje?!
Mechelen is Mechelen nie meer!
Hopelijk gaat het zo'n vaart niet met mijn stad, zoals je gezegd hebt,want anders ga ik verhuizen, ergens in de Vlaanders, waar het nog rustig is...
Mijn kinderen moeten in zo'n hel nie opgroeien...
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden