Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2006, 14:38   #8
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Low-cost luchtvaartmaatschappijen zitten in de lift, dus uitbouwen tot een regionale luchthaven die kan concurreren met die van Charleroi.

Het doortrekken van tramlijnen kan, maar is zelfs niet per se noodzakelijk. In Charleroi werken ze ook met bussen.

En dan de luchthaven NIET "Brussels-North" noemen, maar gewoon "Antwerp". Het zal het toerisme ten goede komen, en uiteraard ook de economie (gesteld dat je er ook andere vluchten laat landen).

Kwesties zoals geluidsnormen en nachtvluchten zijn uiteraard te regelen. Als je die laatste verbiedt, is er weinig probleem.
Low-cost maatschappijen zijn niet geïnteresseerd in de prutsluchthaven Deurne omdat ze simpelweg niet geschikt is voor toestellen met een serieus aantal passagiers. Die droom kan opgeborgen worden. Het zal in ieder geval een zakenluchthaven blijven. Passagiersvluchten blijven bijzaak.
Edina is offline