Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Ik ken zo een koppel , dat kost wat kost een tweede kind wilde na een eerste zwaar gehandicapt kind op de wereld te hebben gezet.
Yep, het 2de was ook gezien voor de rest van zijn leven.
En jullie vinden dat niet egoïstisch ? Ik HAAT die mensen die die jongen dat hebben aangedaan.
|
Vraagje voor jou Calle: "Denk je dat gehandicapten minder gelukkig zijn dan 'normale mensen'? "
|
Interesseert me niet. Hij heeft niet alle kansen gekregen die een ander kind ( zelfs uit een kansarm milieu ) heeft.
In een electrische rolstoel zitten door een spierziekte lijkt me niet echt leuk.
|
Ok, er zijn verschillende soorten handicaps laat ons het beperken tot mentaal gehandicapten (moeilijker tot niet op te sporen met de huidige technieken).
Maar, anders was er geen tweede kind, wanneer dit levensvatbaar is ondanks een handicap, het is en blijft een levend wezen.
Ik geef u een ander voorbeeld. Ik ken een vrouw die geen kinderen kon krijgen, ze heeft een hele resem pleegkinderen gehad & ook drie geadopteerde kinderen. Het laatste kindje dat ze adopteerde is een kast kind & dus zwaar & mentaal gehandicapt maw ze kiest er voor om zo'n kind te zorgen & met héél veel liefde groot te brengen hoewel ze beseft dat dit kind nooit echt oud zal worden.
Graag uw reactie.