Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2006, 14:57   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Vlaams Belang lust "Dancing on Ice" niet

Vlaams Belang lust "Dancing on Ice" niet

ma 02/10/06 - Vlaams Belangvoorzitter Frank Vanhecke neemt het niet dat een jurylid van "Dancing On Ice", een schaatsprogramma op de VTM, gisteravond de kijkers opriep bij de verkiezingen van 8 oktober niet op Vlaams Belang te stemmen.

Even na 22 uur, tijdens de bekendmaking van het oordeel van de jury, deed jurylid Thierry Smits een oproep aan de Vlaamse kijkers.
In een brief aan VTM-programmadirecteur Jan Segers vraagt Vanhecke nu of "politieke stellingnames" in amusementsprogramma's voor hem door de beugel kunnen. De uitspraken van Smits waren volgens Vanhecke "een scheldtirade tegen het Vlaams Belang".
"Het jurylid heeft vanzelfsprekend recht op een eigen mening. Maar dergelijke uitspraken horen naar mijn mening niet thuis in het amusementsprogramma dat "Dancing on Ice" is", vindt de partijvoorzitter.
In Het Laatste Nieuws had ook Francesca Vanthielen, de presentatrice van het programma, al gezegd dat ze achter de uitspraken van Smits staat.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rt/index.shtml
-------------------

Nu, ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat deze uitspraken misplaatst zijn. Toch ben ik benieuwd naar de reacties van VB en anti-VB, die ongetwijfeld de superlatieven uit de kast zullen halen in deze titanenstrijd...