Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
U voelt zich waarschijnlijk té aangesproken. Ik heb immers mijn best gedaan om beide groepen ietwat te ridiculiseren. En aangezien u vooral struikelt over de woorden die ik aan "anti-diversiteit" aanhangers heb toebedeeld, vermoed ik dat u in deze laatste categorie onder te verdelen bent.
|
In uw futiele poging mij in een hokje te krijgen ga je voorbij aan wat ik schreef;
Citaat:
Nochtans heb ik mijn best gedaan uw tekst te begrijpen, maar als uw betoog steunt op
- de ene kant = hogeropgeleiden met enorm veel kansen en potentieel
- de andere kant = Vlaamse klei, pensenkermissen, worst met appelmoes
dan voel ik me ergens ongemakkelijk in uw plaats.
|
en uit je verdere reactie meen ik nu echt te mogen concluderen dat jij je bij de verhevenen waant, de "hogeropgeleiden met enorm veel kansen en potentieel". Zeg me dat het niet waar is?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Het oneigenlijk gebruik van de termen "links" en "rechts" is trouwens niet vergezocht, omdat die termen nu al voorbehouden worden voor niet louter-economische aangelegenheden. Zo wordt een partij die het individualisme ondersteunt aangeduid als "links", terwijl een partij die mensen onderverdeelt in groepen met gemeenschappelijke kenmerken, aangeduid wordt als "rechts". Mijn indeling ligt daar enkel in het verlengde van.
|
Dus
- links = individueel denkend?
- rechts = groepsdenkend?