Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Nederland is helemaal niet gelijk aan de verenigde Nederlanden. Laatsgenoemde zijn namelijk uiteengespat met de muiterij van 1830. Nederland is nu slechts een staat van de Noord-Dietsers, of zoals u wilt; Noord-Nederlanders (wegens een allergie aan het woord Diets blijkbaar).
|
Ik zeg nergens dat Nederland gelijk is aan de Verenigde Nederlanden. Het is er wel een voortzetting van. Mijn post was een reactie op het feit dat u Friesland apart noemde van Nederland. Maar Friesland is niet apart van Nederland, het maakt er deel van uit. Nét als de toendertijd zeer sterke 'landen' Holland, Zeeland en Gelderland en de overige 'landen' die ik reeds heb genoemd.
Van deze Verenigde Nederlanden hebben zich er een aantal afgesplitst en hebben tesamen België gevormd. (Luxemburg was een erfrechtkwestie) Brabant en Limburg zijn gesplitst.
De allergie voor het woord 'Diets' heeft te maken met onze recente geschiedenis. WO 1 en 2 zijn bij u nu eenmaal anders gelopen dan bij ons. Bij ons gebruikten alleen de extreem-rechtse collaborateurs en neo-nazi's nog het woord 'Diets', evenals de prinsenvlag. Uw geschiedenis is vanaf WO1 nu eenmaal anders en 'grijzer', genuanceerder.