Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2006, 12:18   #68
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster Bekijk bericht
Jastrow: Natuurwetenschappers beschikken over geen enkel bewijs dat het leven niet het resutaat van een scheppingdaad zou kunnen zijn.
Ik geloof bijna dat je blind bent. Datzelfde heb ik hier namelijk al ettelijke malen gezegd.
Citaat:
De bijbel beantwoordt dus vragen waarmee de evolutietheorie zich maar heel vaag heeft beziggehouden. In plaats van ons in het duister te laten rondtasten ten aanzien van wat er achter de oorsprong van alle dingen schuilt, vertelt de bijbel ons het antwoord eenvoudig en begrijpelijk. Hij bevestigt de waarnemingen van de wetenschap, alsook onze eigen waarnemingen, dat niets uit zichzelf tot bestaan komt. Hoewel wij persoonlijk niet aanwezig waren toen het universum werd geconstrueerd is het duidelijk dat er een Meesterbouwer aan het werk moet zijn geweest, zoals de bijbel beredeneert.
Groet Ronny
Dus jij gelooft in de bijbel omdat je "iets" nodig hebt dat "eenvoudig" en "begrijpelijk" is. Dat je niet begrijpt hoe de theorie van alles in elkaar zit, kan ik geloven, die moet namelijk nog ontdekt worden. Dat je dan maar voor een oplossing kiest die door andere mensen is verzonnen zonder enig kritisch onderzoek, en vervolgens telkens hetzelfde blijft herhalen zonder te lezen wat je critici vertellen, wijst erop dat je helemaal geen discussie wil maar puur een indoctrinatie van je eigen denkbeelden achterna holt.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden