En dan de laatste quote van Johan B : "Om nog maar van de praktische problemen van een splitsing te zwijgen. Stel, ik ben een Waal, maar ik woon al 25 jaar in Vlaanderen, en spreek vloeiend Nederlands zij het met een licht accent (onoverkomelijk als je niet tweetalig bent opgevoed). Wordt ik dan een staatsburger van het Koninkrijk Wallonië, of een van de Republiek Vlaanderen? Ik ben immers perfect geïntegreerd in de Vlaamse maarschappij. Maar mijn roots liggen in Wallonië. Mag ik stemmen in de Republiek Vlaanderen? Kan die het risico nemen dat ik misschien Franstalig zal stemmen (net zoals er nu allochtone Belgen zijn die JahJah stemmen)? Krijgen mijn kinderen een Vlaams of een Waals paspoort? Is een Waals rijbewijs nog geldig? Betaal ik belastingen aan Wallonië of Vlaanderen?
Stelling: Er zouden door een splitsing meer praktische problemen gecreëerd worden dan dat er opgelost zouden raken."
-------------------------------------------------
Voor mijn part mag dan iedereen kiezen welke nationaliteit ze willen hebben. Men mag eenmalig bij het splitsen kiezen tussen Vlaams en Waals. En dan heeft men enkel de gevolgen van zijn keuze te aanvaarden.
Wil die aangepasten en Nederlandssprekende Waal Vlaming worden : geen enkel probleem toch. Wil die Waal blijven. Ook geen probleem. Hij gaat alleen wel alles wat met de overheid te maken heeft in het Nederlands moeten doen. Maar aangezien die goed Nederlands kent in jouw voorbeeld moet dat voor die mens geen probleem zijn.
En waar die belastingen betaalt ? Waar betaalt een Nederlander die in belgie woont belastingen ? Waar betaalt een Vlaming die in Nederland woont belastingen ?
Dat is gewoon een kwestie van afspraken maken.
Uw stelling is dus helemaal niet bewezen wat mij betreft.
LEVE VLAANDEREN.