Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Voor de tijd van het onderzoek, en het proces, niet om een straf uit te zitten volgens mij.
Jammer dat ik er moet op terugkomen, maar Joden, Homo's, zigeuners, jehova's, verzetstrijders, en ander ongewenst volk werden door de nazis ook als misdadiger of onaangepast gezien, en men spreekt daar wel degelijk van deportatie, ook voor die deelgroepen die niet ethnisch of religieus te vatten zijn.
|
U vergeet precies één minimaal dingetje.
Het PROCES... weetjewel? Met rechters en advokaten en aanklagers én uiteindelijk een uitgesproken straf; dit lijkt me iets anders dan de willekeurige deportatie waar u naar verwijst, omwille van religie, sexuele geaardheid of handicap nietwaar.
Indien men in Antwerpen veroordeeld wordt, spreekt U dan ook van deportatie als men je naar de gevangenis van Brugge vervoert? Bij uitbreiding kan dit dus eveneens de gevangenis in Siberië worden, of indien je het te koud vindt in Marokko (maar blijkbaar is die marokkaanse regering minder scheutig om hun eigen onderdanen terug te nemen dan om ze met verplicht behoud van hun nationaliteit Europa te laten overspoelen).