Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Alle, we zijn vertrokken... ik heb mijn koran hier naast me liggen, zeg me es juist waar ik de verzen kan vinden die stellen dat een ongehuwde zwangere niet-moslima een hoer is en dat je dan een aanslag mag plegen op haar ongeboren kind? Heb hem nog niet helemaal uit maar dat stuk ben ik nog niet tegen gekomen. Ik heb de hele dag, doe maar op je gemak.
(nee, ik ben geen moslima, ik ben een doodgewone vlaamsche christelijke meid)
waar ik wel mee akkoord kan zijn is dat ze zeggen dat de islaam hun inspiratie was om zich 'schoon te klappen' maar er staat niets in de koran dat hun gedrag rechtvaardigd.
|
Vrouwen die buiten het huwelijk "ontucht" plegen (dus o.a. sexuele betrekkingen hebben, soms ook vriendelijk lachen, of praten met andere mannen) krijgen weldegelijk zware straffen (o.a. ze in hun huizen opsluiten tot de dood ze achtervolgt... in Saudi gebeuren die dingen regelmatig: ze worden in een afgesloten kamer zonder ramen ingemetseld, met enkel een opening om hun eten en uitwerpselen door te geven). Dit is de juiste straf van de koran.
Op sommige plaatsen in de koran staat dan weer dat ze gestenigd moeten worden (wat eveneens gretig wordt opgevolgd) op andere dat ze zweepslagen moeten krijgen (wat echter in een minimaal aantal gevallen vooral de man te beurt valt).
Bij verkrachting kan de vrouw geen klacht neerleggen want dan moeten er minstens vier mannelijke getuigen zijn geweest.... indien die er niet waren wordt ze ofwel beschuldigd van valse getuigenis, ofwel geeft ze (volgens de koran) toe dat ze zelf ontuchtig was.
Bij zwangerschap na verkrachting zit ze in dikke shit: ze kan moeilijk ontkennen dat er "iets" gebeurd is, doch kan evenmin beweren dat ze verkracht is als er geen 4 getuigen waren.
Bijgevolg is een zwangere vrouw die niet gehuwd is, PER DEFINITIE schuldig.
Het wordt wel eens hoogtijd dat je dat koranneke gaat lezen: het is niet dikker dan een standaard pocketje.
http://www.islam-info.be/idp/index.php?dekoran