Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dat zou je kunnen stellen, maar in Vlaanderen is het zo dat "links" (de Groenen, de SP-A) voorstander is van te "individualiseren" en een beleid te voeren dat gericht is op het emanciperen van minderheden, terwijl "rechts" (het VB) eerder denkt in relatie tot een homogene groep met bijbehorende dynamiek.
Zucht. Nogmaals: de opdeling werd niet gebruikt om "in vakjes te denken", wel voor de eenvoud van communicatie. Ik had ook de "diversiteitsvoorstanders" en de "diversiteitstegenstanders" kunnen gebruiken, maar dat bekt niet zo lekker en het vergt meer typwerk
Maar ik wil wel graag uw visie op diversiteit kennen.
|

?!
Pro/contra diversteit hoort in hetzelfde rijtje thuis als progressief/conservatief, links/rechts...
't Is evenzeer een manier om iemand in een vakje te duwen als alle voorgaande termen.
Wie gaat er zichzelf nu contra-diversiteit noemen?! 't Zal altijd "den diene" zijn die contra is en "den deze" die pro is...
Trouwens ik kan van zowel Groen! als het VB standpunten vinden die je kan uitleggen als pro én contra. Hangt er vanaf van welke kant je ernaar kijkt...
Je kan toch ook zeggen dat het onderscheid dat het VB maakt tss autochtonen en allochtone pro-diversiteit is en dat de multicultiraliteit die Groen! aanhangt contra-diversiteit is?! Zowel deze uitleg als het tegengestelde is een verkrachting van de realiteit...
Ik blijf erbij, beoordeel iemand op z'n standpunten, niet op dit soort subjectieve veralgemeningen.